Prijímatelia sociálnych služieb v Matejovciach n. Hornádom a Spišskej kapitule mali včera nevšedný deň. Na návštevu k ním zavítali manažéri zo spoločnosti Tesco. V rámci dňa dobrovoľníctva sa prišli zahrať, porozprávať, ale aj popracovať a stráviť deň v prítomnosti našich prijímateľov. Vyše dvadsať manažérov sa rozdelilo do dvoch skupín – jedna pracovná skupina pomáhala v Dome Charitas Matky Terezy a druhá v Dome Charitas sv. Jána Bosca.
Je to len pár týždňov, odkedy sa prijímatelia soc. služieb presťahovali zo Spišského Štiavnika do nového zariadenia v Matejovciach n. Hornádom. Príliš časté zmeny pre prijímateľov nie sú dobré, ale pokiaľ sú informovaní vopred, a tentokrát to tak bolo, na nové zážitky sa veľmi tešia. Niektorí prijímatelia rozmýšľali celý víkend, čo si na seba v pondelok oblečú. Tak veľmi sa z návštevy tešili. Riaditeľka zariadenia, Oľga Potočková, mala pre manažérov vopred pripravené aktivity. Muži pomohli so sťahovaním nábytku a ženy spolu s prijímateľmi sociálnych služieb vyplievali burinu v záhradke, čítali si, maľovali, hrali človeče, kolky a ďalšie spoločenské hry v interiéri. Oľga Potočková hodnotí tento deň pozitívne: „Naši prijímatelia sa veľmi tešia na každú návštevu. Je to pre nich ozvláštnenie všedných dní. Počas návštevy to nedávajú veľmi najavo, ale potom, keď všetci odídu, budeme sa o tom ešte týždeň rozprávať.“
V Dome Charitas sv. Jána Bosca boli pre manažérov takisto pripravené pestré aktivity. Vďaka priaznivému počasiu pracovali najmä vonku, kde pozametali dvor, čistili rigoly okolo cesty, pokosili trávu, vyplievali burinu okolo kvetov. „Bol som prekvapený, akí ochotní a uzrozumení boli manažéri s touto pomocou. Nevidel som, že by mali problém s rozdelením úloh, brali to s humorom a ako ich tak pozorujem, pracujú veľmi usilovne. Pre nás je to veľká pomoc,“ zhodnotil riaditeľ zariadenia, Dušan Galica.
Ako hodnotia tento deň manažéri z Tesca?
Marek: „Väčšinou vykonávame túto dobrovoľnícku činnosť v organizáciách, s ktorými už nejako spolupracujeme. Dnes sme v Spišskej katolíckej charite. Je to len jedna malá časť pomoci, ktorú môžeme urobiť voči iným ľuďom.“
Mária: „Spočiatku boli klienti rozpačití, ale po chvíľke sa rozhovorili, stres opadol a teraz sa už spolu zabávame. Je príjemné v tejto hektickej dobe trochu spomaliť.“
Jaroslav: „Vnímame sa nie len ako maloobchodný predajca v rámci regiónu, ale aj ako sused, partner, miestnych komunitných organizácií a chceme im pomôcť aj formou dobrovoľníckej činnosti.“
Spoločnosť Tesco sa na aktivitách zameraných na podporu charitatívnych či dobrovoľníckych činností zameriava už dlho. Tešíme sa, že manažment vytvoril z pomoci charity zvyk a chodievajú do našich zariadení.