Aktuality

Čo máme nové?

Letný detský tábor Malý Inovátor v Sedliacej Dubovej

pridal: Katarína Havrilová | dátum: 15. júla 2024 | kategória: Nadácia VUB

 V rámci iniciatívy vytvárania unikátnych zážitkov pre deti zo sociálne slabších rodín sme tento rok pripravili tábor, podporený nadáciou VÚB, ktorý priniesol deťom jedinečné zážitky a nezabudnuteľné letné dobrodružstvá. Bol zameraný na prehlbovanie senzorických vnemov a edukáciu modernou a interaktívnou formou. Deti mali možnosť objavovať a skúmať svet prostredníctvom rôznorodých výletov v okolí, ktoré boli starostlivo naplánované tak, aby podporovali ich zvedavosť a túžbu po poznaní.

Program tábora zahŕňal rôzne tvorivé dielne, experimenty a praktické aktivity, ktoré rozvíjali detskú kreativitu a logické myslenie. Deti sa zapojili do vzrušujúcich outdoorových hier, športových aktivít a tímových úloh, ktoré posilňovali ich spoluprácu a sociálne zručnosti.

Špeciálny dôraz bol kladený na zmyslové zážitky. Deti mali príležitosť experimentovať s rôznymi materiálmi, vôňami a zvukmi, čo im pomohlo lepšie chápať a vnímať svet okolo seba.

 Vďaka podpore nadácie VÚB bol tábor plne vybavený modernými učebnými pomôckami a technológiami, ktoré im umožnili spoznávať vedecké princípy a inovácie hravou a interaktívnou cestou akou sú hologramy či rozšírená realita. Lektori a animátori, ktorí sa o deti starali, boli skúsení odborníci s nadšením pre prácu s deťmi a ich rozvoj, za spoločnosť VÚB nám ako dobrovoľníčka pomáhala pani Hodonínska.

Tábor Malý Inovátor v Sedliacej Dubovej sa stal miestom, kde deti nielen získali nové vedomosti a zručnosti, ale aj prežili chvíle radosti a priateľstva, na ktoré budú ešte dlho spomínať. Tento projekt ukázal, že vzdelanie môže byť i zábavné a ako môžu byť aj deti zo sociálne znevýhodnených rodín obohatené o cenné skúsenosti a poznatky.

Holografická prednáška

Pre vizuálne stimuly sme zvolili netradičnú holografickú prednášku. Prostredníctvom holografického projektora bola deťom prezentovaná zaujímavá interaktívna prednáška o našom vesmíre a svete. Táto inovatívna forma vzelávania u detí vzbudila veľký záujem, čo potvrdzovala vysoká miera interaktivity, kde sa deti aktívne do programu zapájali, odpovedali na otázky a viedli diskusie.  Malý prieskumníci tak v tmavom priestore prechádzali vesmírom, slnečnou sústavou až po našu modrú planétu ZEM. Dozvedeli sa zauijmavosti ako, že sa každých 18 dní zrodí nová hviezda, že planéte Neptún trvá 165 rokov kým obehne Slnko, ale aj to že vesmírny skafander NASA stojí 13 miliónov eur. 

V rámci iniciatívy zvyšovania zručností, sa deti taktiež dozvedeli čo je to hologram, ako vzniká a to na prezentácií jednoduchých zvierat či abstraktných tvarov, kde na konci mali možnosť odfotiť sa s nimi. 

Interaktívna prednáška v rozšírenej realite 

Zážitková interaktívna prednáška prostredníctvom moderných okuliarov HoloLens bola v skutku výnimočným zážitkom pre deti, ktoré si mohli vybrať medzi bádaním vesmíru v rozšírenej realite alebo skúmaním ľudského tela. 

Zážitkové prednášky umožňuju rozvíjať nie len digitálne zručnosti, ale taktiež jemnú motoriku a orientáciu v priestore. Pre ovládanie sa využívajú gestá rúk a pre naše deti to bolo absolútne intuitívne, čo im umožňovalo rozoberať kostru, držať v rukách srdce alebo sa prejsť slnečnou sústavou. Deti mali v skúmaní voľné ruky, takže každý videl niečo iné. 

Technológia rozšírenej reality umožňuje kombinovať digitálny obsah v reálnom svete, vďaka čomu mali deti o zábavu postarané, keďže ich kamaráti nevideli, čo robia. Pod dohľadom skúsenej inštruktorky malo každé dieťa priestor preskúmať svet z iného, rozšíreného pohľadu. 

Edukačný kvíz

Že učiť sa nové veci nemusí byť nuda, sme si overili pri vedomostných kvízoch, ktoré sa páčili najmä starším deťom. Deti mali na výber zo 4 odpovedí ABCD kde boli otázky z environmentalistiky ako napríklad ako dlho trvá v prírode rozloženie 1 pneumatiky, z oblasti biológie – aký je najväčší orgán ľudského tela, ale i z oblasti geografie, astronómie, vedy a techniky, čomu predchádzala náučná prednáška, kde sa deti tieto zaujímavosti naučili. 

Rozvíjanie komunikačných zručností prostredníctvom malieb

Deti dostali za úlohu na čierny výkres nakresliť bodky, ktoré následne spájali do súhvezdí ako kedysi dávno naši predkovia hľadali obrazce v nočnej oblohe. Týmto súhvezdiam museli vymyslieť unikátne meno, slovo ktoré neexistuje a odprezentovať pred ostatnými. Najkrajšie a najkreatívnejšie diela boli ocenené drobnosťou a obrovským potleskom. Kresbičky zvýraznil fosforeskujúcimi farbami, ktoré si mohli vziať domov a tešiť sa žiariacim hviezdam aj v tme.